«Школа психоемоційної рівноваги»
Детальніше про проект
Останнім часом серед дітей та учнівської молоді спостерігаються такі явища, як : гіперактивність, некерованість, імпульсивність поведінки. Поряд з цим у дорослих, які працюють в закладах освіти, наявні явища професійної деформації та емоційного вигорання. Сім'ї дітей також потребують психологічної та педагогічної підтримки, навчання корекційним прийомам для створення розвиваючого середовища в домашніх умовах. Надати супровід та запобігти цим негативним проявам можна надавши всім згаданим особам можливість отримувати психоемоційне розвантаження.
Проектом будуть охоплені два загальноосвітні заклади, в яких навчаються 320 учнів і працюють 83 особи зі складу педагогічного та обслуговуючого персоналу, з яких - 69 жінки. А саме:
- Могилівська ЗОШ І-ІІІ ступенів (навчається 221 учень, з них 145 дівчат, та працює 57 осіб педагогічного та обслуговуючого персоналу, з яких 50 — жінки);
- Могилівська ЗОШ І-ІІ ступенів (навчається 99 учнів ,з них 40 дівчат, та працює 26 осіб педагогічного та обслуговуючого персоналу, з яких - жінок 19).
Також в рамках реалізації проекту планується охопити методичним супроводом 345 батьків учнів загальноосвітніх навчальних закладів, з яких 227 - жінки.
Під час уроків та занять діяльність учнів регулюється вчителем, вихователем, тренером, керівником гуртка, але у школі відсутнє організоване приміщення для спілкування та дозвілля дітей – власне «дитячої зони», де школярі могли б відпочити від формалізованого тону навчання, поспілкуватися, виявити свою спонтанну творчість . Працівники школи, які в силу специфіки роботи постійно отримують стреси, для відновлення працездатності і збереження здоров'я теж потребують спеціально обладнаної відпочинкової та релаксаційної зони. середовища коректується вихованням.
Наразі учні в позаурочний час спілкуються у коридорах та рекреаціях школи, які естетично оформлені настінним розписом та обладнані дерев'яними лавками. Але коридори не є оптимальним місцем для проведення дозвілля: на лавках не вистачає місця всім бажаючим, вони не придатні для повноцінного відпочинку – тверда дерев'яна лавка без спинки не дозволяє розслабити м'язи спини і чинить на них такий же вплив, як і шкільний стілець. Це негативно впливає на стан здоров'я учнів, які під час посиленого росту особливо вразливі до факторів, що деформують хребет.
На розвиток, виховання і формування особистості великий вплив має спадковість. Аналіз наукових праць вітчизняних і зарубіжних дослідників свідчить, що можна розглядати формування педагогічної культури батьків як систематичну й змістовну програму, метою якої є поширення інформації, знань і навичок у різних аспектах діяльності батьків або як формальну спробу підвищити свідомість батьків щодо виховання своїх дітей і озброїти їх певними виховними навичками. Метою діяльності кімнати «Рівновага» стане формування педагогічної культури батьків та розвиток у них рис вихователів, а також допомога у виконанні функцій вихователів.
Реалізація проекту дозволить вирішити визначені проблеми, які турбують не лише вчителів та дітей, а й батьків учнів, органи влади, переважну більшість населення громади.
Діяльність сенсорної кімнати дасть можливість охопити наступне коло бенефіціарів:
- учні шкіл – 30 осіб в день, 6720 відвідувань в рік;
- вчителі – 5 осіб в день, 1120 відвідувань в рік;
- обслуговуючий персонал - 1 особа в день, 120 відвідувань в рік;
- батьки учнів – 3 особи в день, 672 відвідування в рік
Ключові етапи (віхи)
В рамках реалізації проекту планується створити релаксаційний простір, в який входитиме: м'яке покриття, крісла - мішки, крісла-мішки-мати, пуфи-куби, мобайли (підвішені рухомі конструкції, іграшки), зона буккроссингу та бібліотека гармонізуючої музики, сухий душ, сенсорний кінестетичний куб, м'які іграшки, масажні, тактильні, антистресові м'ячики, тощо.